ANTWERP TAX PRIDE - 4 december 2017

Paradise Papers, Luxleaks, Panama Papers, Swiss leaks … Het is welletjes geweest! Echte helden verschuilen zich niet op de Bahama’s, de Kaaiman- of de Maagdeneilanden. Een Echte Held Betaalt Belastingen. En doet mee aan de Antwerp Tax Pride op maandag 4 december.

Werknemers betalen in België de meeste belastingen. Multinationals, vermogenden, verhuurders en beleggers betalen een pak minder. Zij ‘surfen’ vrijwel gratis mee op de rug van de belastingbetaler! Paradise Papers, Offshoreleaks, Luxleaks, Swissleaks, Panama Papers… Recente fiscale schandalen tonen keer op keer dat welgestelde particulieren en ondernemingen hun geld blijven verbergen op geheime rekeningen in belastingparadijzen.

Met de belastingen financieren wij, werknemers, onderwijs, wegen, politie, brandweer, gezondheidszorg, openbaar vervoer, postbedeling en administraties … Stuk voor stuk levensbelangrijke diensten die iedereen ten goede komen. Belastingen zorgen ook voor een degelijke sociale bescherming van zieken, gepensioneerden, werklozen … Wij, belastingbetalers, zijn daar fier op. Echte helden betalen belastingen. Maar wij zijn ook niet onnozel en ons geduld is op: belastingen moeten NU rechtvaardig worden.

Antwerp Tax Pride: ‘Eerlijke belastingen, NU!’
Maandag 4 december 2017
9.30u Sint Jansplein | Antwerpen

09.30u: Verzamelen aan het Sint-Jansplein | 2060 Antwerpen
10.00u: Vertrek Tax Pride
10.30u: Actie aan federale overheidsdienst Financiën
11.15u: Vertrek richting Waagnatie
12.00u: Waagnatie: toespraken – muziek – humor – foodtrucks

Van de regering Michel eisen we dat ze:

• de belastingen correct int en fraude en ontwijking bestrijdt;
  • optreedt tegen de ontwijking via managementvennootschappen in belastingparadijzen;
  • alle inkomens gelijkwaardig en progressief belast;
  • snel een meerwaardebelasting invoert;
  • de reële huurinkomsten correct belast;
  • alle ondernemingen bedrijfsbelasting laat betalen in verhouding tot de reële winsten en zonder gunstregimes of onrealistische terugverdieneffecten;
  • harder optreedt tegen belastingontwijking via digitale platformen.

Praktisch:

• Als deelname aan de Tax Pride lijdt tot loonverlies hebben vakbondsleden recht op een stakingsvergoeding.
  • Contacteer je afgevaardigde, je vakcentrale of je vakbond voor afspraken over vervoer en dergelijke.
  • Hou de Tax Pride vrolijk. Maak lawaai met fluitjes, sirenes, trompetten, trommels. Voetzoekers en vuurwerk zijn gevaarlijk voor betogers en omstaanders. Bovendien ondermijnen ze onze syndicale mobilisatiekracht.

Verspreid onze oproep:

• Like en deel onze Facebook-oproep

• Nodig je FB-vrienden uit voor het FB-event:

maandag 04/12/2017 09u30 Sint Jansplein Antwerpen Algemeen

acties fiscaliteit