VOSEB - ISUA | Korte lessenreeks Arbeidsrecht

Najaar 2019

ISUA, het Instituut Samenwerking Universiteit Arbeidersbeweging, organiseert een korte lessenreeks ‘arbeidsrecht‘ met focus op het belang van ‘collectief overleg‘.

Programma

De korte lessenreeks is een selectie van lessen uit de VOSEB-opleiding ‘Vakbondsstrategie voor de 21e eeuw: hoe kan de vakbond deelnemen aan het sociaal overleg in de onderneming en in de sector in een context van polarisatie en verandering?’.

Tijdens vijf lesdagen leggen docenten de onderbouw van het ‘collectief overleg’ bloot in België. De fundamenten vinden we in onze Grondwet en in het Internationaal Recht. Daarnaast komen de samenstelling, de inrichting en de bevoegdheden van de organen van het ‘collectief overleg’ aan bod. Dit zowel voor de private als de publieke sector. Verder bestudeert de korte lessenreeks enerzijds de bedreiging van flexibel werken voor het ‘collectief overleg’. Anderzijds reikt ze voorbeelden aan van collectief overleg, ook voor atypisch tewerkgestelden.

De korte lessenreeks start op vrijdag 29 november. De vijf lesdagen vinden plaats op:

•  29 november 2019
  • 6 december 2019
  • 13 december 2019
  • 21 februari 2020
  • 20 maart 2020.

Deze lessen vinden telkens plaats op vrijdagen van 8u30 tot 13u en van 14u tot 16u30 op de Stadscampus van de Universiteit Antwerpen, Grote Kauwenberg, gebouw D, lokaal D.013, 2000 Antwerpen.

Je kan de opleiding volgen met VOV, het vroegere BEV.

Het cursusgeld bedraagt 70 euro. Het inschrijvingsgeld kan met opleidingscheques betaald worden.

Praktisch

Wie deze lessenreeks wil volgen, schrijft zich vóór 25 november 2019 in.  Inschrijvingen gebeuren rechtstreeks bij ISUA, via het inschrijvingsformulier op de website van ISUA.

Voor meer informatie kan u terecht bij Dominique Kiekens | 03 265 53 49 | dominique.kiekens@uantwerpen.be

Organisatie: ISUA

Het Instituut Samenwerking Universiteit Arbeidersbeweging (ISUA) is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit Antwerpen en de drie vakbonden. ISUA is de organisator van VOSEB en andere studiemomenten.

De Vorming Sociaal Economisch Beleid (VOSEB) is bedoeld voor actieve leden van de 3 Belgische vakbonden. De opleiding werkt aanvullend aan de basisvorming van de vakbonden. Vooral het verwerken van wetenschappelijke informatie en de toepassing ervan op de syndicale ervaring vormt de kern van het opleidingsprogramma. We stellen ons als doel de werknemers in onderhandelingen met de werkgevers te sterken.

Agenda

vrijdag 29/11/2019 08u30 Stadscampus UA | Gr. Kauwenberg Antwerpen | 2000 Militanten en delegees

Andere sites

sociaal overleg vorming