Transitiedag: naar een betrouwbare, stabiele en duurzame economie

Uitstap naar Boom | zondag 10 februari ‘19

Op zondag 10 februari 2019 organiseert Linx+ Antwerpen een boeiende TRANSITIEDAG in Boom. Laat je onderdompelen in Boom of maak je keuze in het programma en pik een lezing of een bezoek mee.

Programma

In de voormiddag starten we om 10u30 met de lezing door Dirk Barrez: “TRANSITIE. Onze welvaart van morgen.” Deze voordracht leert ons hoe we snel kunnen omschakelen naar een betrouwbare, stabiele economie die welvaart creëert, met tien keer minder broeikasgassen en materiaalgebruik tegen 2050.

Na de lezing krijgen we een rondleiding op het duurzame bedrijventerrein “Scherpenhoek” door zaakvoerder Paul Cornelis. We zien er hoe vandaag het transitiedenken in de praktijk wordt toegepast.

’s Middags om 13u kunnen we in huiskamerrestaurant “In de root” terecht voor een lekkere lunch met lokale producten. De locatie is op wandelafstand van het bedrijventerrein.

Na de lunch brengen we een bezoek aan de “New Belgica”, een replica van de historische houten driemaster waarmee Belgische ontdekkingsreiziger Adrien de Gerlache naar de zuidpool voer. Het bouwproject is een opleidingstraject voor langdurig laaggeschoolde werkzoekenden. Deze locatie bevindt zich op wandelafstand van het restaurant. (1 km)

Prijs

• 10:30u: Lezing Dirk Barrez | Scherpenhoek 10 | 2850 Boom |  Gratis
  • 12u: Rondleiding bedrijventerrein Scherpenhoek | Scherpenhoek 10, 2850 Boom | Gratis
  • 13u: Lunch bij In de Root | Noeveren 271, 2850 Boom |  16 EUR
  • 15u: Bezoek aan New Belgica Noeveren 26, 2850 Boom | 7 EUR

Info en inschrijven

Je kan voor elk onderdeel apart inschrijven.

Voor de betalende onderdelen (lunch en bezoek New Belgica) stort je het inschrijvingsgeld vooraf op het rekeningnummer van

Adviespunt: BE20 1325 2019 3156. Vergeet niet bij de storting ‘je naam+transitiedag’ te vermelden.

• Wil je graag mee? Schrijf je dan hier in. Elke deelnemer schrijft zich individueel in.

Inschrijven kan ook bij:

zondag 10/02/2019 10u30 Scherpenhoek 10, 2850 Boom Antwerpen | 2850 Vrije tijd

duurzame ontwikkeling milieu tewerkstelling transitie