ABVV digitale dienstverlening

Doe van thuis uit beroep op onze dienstverlening via PC, tablet of smartphone.

- Vraag een tijdelijke werkloosheidsuitkering aan.

- Consulteer je lidmaatschap- en werkloosheidsdossier online met ‘Mijn ABVV‘.

- Vul je controlekaart (eC3) online in.

- Word online lid.

Wat kan allemaal digitaal

Van thuis tijdelijke werkloosheid aanvragen, je controlekaart digitaal invullen, je werkloosheidsdocumenten ontvangen in een persoonlijke en beveiligde e-mailbox, online toegang tot jouw ABVV-dossier en allerlei attesten, een sms op het ogenblik dat je uitkering overgeschreven wordt, snelle informatie via e–mail. Dat zijn diensten die het ABVV je digitaal kan verlenen in de periode dat we allemaal strijden tegen de verspreiding van het Corona/Covid-19 virus.

Heb je geen toegang tot deze online-instrumenten? Geen nood! Consulteer onze webpagina 'coronavirus en onze dienstverlening' voor onze dienstverlening via postbussen, e-mail en telefoon.

Tijdelijke werkloosheid aanvragen

Werd je tijdelijk werkloos? Breng je dossier snel en van thuis in orde op www.tijdelijkewerkloosheid.be.

Geen lid van het ABVV? Geen probleem. Dat regelen we ook via deze speciale website.

Mijn ABVV: jouw persoonlijk dossier

‘Mijn ABVV’ geeft je toegang tot je lidmaatschapsgegevens, het overzicht van de door jou betaalde ledenbijdrage en de door ons uitbetaalde werkloosheidsuitkeringen. Via ‘Mijn ABVV’ kan je ook jouw gsm-nummer en e-mailadres ingeven of aanpassen. En je hebt toegang tot je fiscale fiche en andere attesten.

www.abvv.be/mijn-abvv

Jouw digitale controlekaart

Als je volledig werkloos bent, kun je jouw stempelkaart elektronisch invullen. Op een computer of met een App op je tablet of smartphone. Je krijgt een controlekaart op je scherm die er net hetzelfde uitziet als je oude papieren kaart.

Voor PC

www.socialezekerheid.be

> burger > online diensten > controlekaart volledige werkloosheid

Tablet/smartphone: zoek eC3 in de Apple App store of Google Play

Jouw elektronische brievenbus: eBox

Ontvang de documenten over jouw werkloosheidsdossier, ouderschapsverlof, tijdskrediet snel en digitaal via jouw persoonlijke en beveiligde eBox.

www.myebox.be/nl

Lid worden en vragen lidmaatschap via deze website

• Word snel en eenvoudig lid van ABVV-regio Antwerpen. Vul ons lidmaatschapsformulier in en wij doen de rest.
  • Ben je al lid maar zijn je persoonsgegevens recent gewijzigd? Geen nood! Pas je e-mailadres en telefoonnummer aan in Mijn ABVV.
    Heb je geen toegang tot je lidmaatschapsdossier? Geef je gewijzigde persoonsgevens door via deze website.
  • Heb je vragen over het lidmaatschap van ABVV-regio Antwerpen? Vul ons vragenformulier in.

SMS-bericht bij betaling

Werkloze leden van het ABVV ontvangen een sms zodra hun uitkering naar hun rekening overgeschreven wordt. Deze dienstverlening is gratis.

Gebruik maken van deze sms-service? Schrijf je in!

Wat heb je nodig voor de digitale dienstverlening?

Toegang tot Mijn ABVV, tot de elektronische controlekaart (eC3) en tot de eBox kan via PC, via tablet en via smartphone. Wat heb je nodig:

• Toegang tot een computer met internetverbinding + jouw elektronische identiteitskaart met pincode + een kaartlezer.
  • Toegang via smartphone of tablet.
    Gaat via de ITSME-app. Deze app, die je kan downloaden via Google Play of de App Store. Het is een digitale ID waarmee je veilig en snel kan inloggen met je smartphone. De app is officieel erkend door de Belgische overheid. Meer info op www.itsme.be.

Volg de sociale media van ABVV-regio Antwerpen

Snel op de hoogte van nieuws, dienstverlening en acties? Volg ons op Facebook en op Twitter.

Dienstverlening via e-mail en telefoon

Niet al onze dienstverlening kan digitaal verlopen. Maar wel via e-mail, telefoon en post. Lees alle informatie over de organisatie van onze dienstverlening in tijden van de Coronacrisis.

Download onze flyer: digitaal syndicaal

Wil je de informatie over onze digitale dienstverlening afdrukken? Download onze folder.