Loopbaanbegeleiding na werkloosheid

Ben je opnieuw aan het werk na een periode van de werkloosheid? En heb je al 7 jaar werkervaring in je volledige loopbaan? Dan heb je vanaf je eerste werkdag recht op loopbaancheques, als je de afgelopen 6 jaar nog geen loopbaancheques gebruikte.

Waarom loopbaanbegeleiding volgen na werkloosheid?

Misschien nam je een job aan om niet meer werkloos te zijn. Maar past die job toch niet goed bij jou. Weet dan: je huidige job kan een opstap zijn naar een betere, volgende job.

Welke jobs passen wel goed bij je? Ontdek het tijdens loopbaanbegeleiding.

Tijdens een persoonlijke begeleiding van 4 of 7 uur ontdek je wat er voor jou belangrijk is op het werk, welke competenties je hebt en welke jobs er bij jou passen. Je maakt korte oefeningen en krijgt informatie over de arbeidsmarkt. Uiteindelijk maak je zelf een actieplan. Dat betekent niet altijd dat je van job moet veranderen, het kan ook om andere of kleine acties gaan.

Het ABVV kan je ook nog verder ondersteunen om je actieplan in de praktijk te brengen. Zo helpen we ook je sollicitatievaardigheden te verbeteren.

Neem contact op met onze ABVV loopbaanbegeleiders.

Andere sites